۱۳۹۰ تیر ۱۸, شنبه

سفرنامه 39: و اما بروکسل

علیرغم اینکه آمستردام رو دوست داشتم بیشتر ببینم اما ازش جدا شدم. راستش وقتی سوار قطار آمستردام به بروکسل شدم تازه فهمیدم خطوط قطار سوییس چی هستند. بلیط 42 یورو بود اما پدر من درومد تا به بروکسل رسیدم. سه بار قطار عوض کردم و هر بار هم این جوری که دقیقه آخر باید دنبال قطار می دویدم چون برنامه قطار دقیقه آخر عوض می شد. در یکی از قطارها هم مثل قطارهایی که از جنگ برگشته بود ملت روی زمین نشسته بودند چون جا نبود یا حتی وایستاده بودند. افتضاح بود!!!! راستش تو آمستردام دقیقا فهمیدم که این سوییس لامصب چرا اینقدر گرونه و به خاطر همین کلی به سوییس بابت این گرونی فحش هم دادم اما وقتی سوار قطار شدم فهمیدم که باید دعا به جون سوییس کنم. سوییس اگر یه قطارش اینجوری بشه رییس جمهورشو عوض می کنند به خدا!!!


حالا بروکسل! شهری که دو بار پایتخت است. هم پایتخت بلژیک و هم پایتخت اتحادیه اروپا....