۱۳۹۰ تیر ۱۳, دوشنبه

سفرنامه 33: Madame Tussauds

"مادام توسود" (؟) نام یک  نمایشگاه زنجیره ایه که در چند شهر بزرگ دنیا شعبه داره و تو اون مجسمه آدم های معروف اعم از بازیگر و سیاستمدار رو گذاشته و ملت هم میرند با این مجسمه ها عکس می گیرند انگار که با خود اون فرد عکس گرفتند. شعبه این نمایشگاه در میدان Dam و یک ساختمان به چه بزرگی در یکی از بهترین جاهای آمستردامه...




به این مجموعه دو عضو جدید یعنی اوباما و لیدی گاگا هم اخیرا اضافه شده...


دم درش تو این سه روزه به شدت شلوغ و صف بود اما من اصلا با پول دادن سر این قضیه مشکل فلسفی داشتم!!! بلیط ورودی حدود 15 یورو بود که من دیدم اگه خود اوباما هم باشه من این پولو نمی دم که باهاش عکس بگیرم حالا مجسمه اش که جای خود داره. حالا لیدی گاگا اگه خودش 15 یورو بده شاید افتخار عکس گرفتن رو بهش بدم ( یعنی خودشو فردا می کشه این لیدی گاگا). به نظرم به جای اینکه این پول رو بدید و برید مادام توسو برید موزه نقاشی های "ونگوک" معروف خودمون رو ببینید. راستش من اصلا نمی دونستم هلندی بوده و البته افسوس زمانی متوجه شدم که این موزه تو آمستردامه که زمان بازدید گذشته بود. اما اگه اهل نقاشی هستید حتما یک سر بزنید اینجا. 



در نزدیکی این موزه هم نماد جدید و معروف آمستردام یعنی "I AMsterdam" قرار داره. 


اصلا هم برای عکس گرفتن امیدی به خلوت شدن این نماد از آدم هایی که از سر و کولش دارند بالا میرند نداشته باشید. از صبح علی الطلوع تا بوق سگ همیشه ده بیست نفری بهش آویزنند.