۱۳۸۷ دی ۳۰, دوشنبه

علم محتاط کننده

هر چه علم و دانش آدم در مورد چیزی بالاتر می ره انگار آدم در مورد اون موضوع محتاط تر میشه...

این یک هفته داشتم بعد از مدت ها قیمت ها رو در بورس ایران دنبال می کردم چون می دونستم زمان تعادل خیلی از نمادها بعد از بحران های اخیر فرا رسیده. نمادهایی که من دوست داشتم با نگاه بلند مدت سهامدارشون باشم چون آینده روشنی براشون البته با قیمت پایین حاضر متصورم: نمادهای گلگهر، چادرملو، بانک کارآفرین و اقتصاد نوین. می دونستم که در زمانی از همین نزدیکی ها باید حرکت این نمادها شروع بشه ولی البته در قیمت هایی کمتر.

به هر حال امروز همه اون نمادها بدون استثنا حرکت مثبت داشتند. ولی از اون جایی که در چند ماه اخیر دانش فاینانس و اقتصاد کلانم تا حدودی زیاد شده و تصویری تحلیلی نامناسبی از آینده اقتصادی کشور خودم و جهان دارم اصلا نتونستم تصمیم بگیرم که اون سهام ها رو وقتی امروز متعادل بودند بخرم. دقیقا همین امروز قیمت همه اون سهام ها در عرض یک ساعت سه درصد مثبت شد و صف خرید اونها طوریه که احتمالا در روزهای آتی نیز این وضعیت ادامه خواهد داشت.......

زمان نشان خواهد داد که این دست نگهداشتن و تردید در خرید من درست بوده یا تصمیمی نادرست ناشی از ترس بی مورد و دانشی محتاط کننده....

پینوشت: کل زندگی ما در یک چنین تصمیمات و لحظاتی خلاصه شده است. گاه ثانیه ها هم مهم می شوند ولی هیچ چیزی جز گذر زمان نمی تواند ثابت کند که در آن ثانیه ها و لحظات درست تصمیم گیری کرده ایم یا نه....