۱۳۸۷ آبان ۱, چهارشنبه

مک کین یا اوباما؟ مساله این نیست!

خوب به قول یک بنده خدایی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بعد از انتخابات ریاست جمهوری ایران، مهمترین واقعه برای ایران محسوب میشه! البته من اگرچه با این گفته بدلیل اغراقش مخالفم ولی قبول دارم که انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برای کل جهان مهمه نه فقط ایران. البته قبول هم ندارم که برای ایران مهمتر از باقی جهانه که مشخصا قرار نیست با رییس جمهور آمریکا عوض شدن چیزی در اهداف آمریکا عوض بشه. شاید سیاست­ها عوض بشه ولی اهداف عوض نمی شند. پس فشار به قوت خود باقیست فقط موضع اعمال فشار عوض میشه. قبلا موضع اعمال چوب به نقطه ای در پایین ملت بود حالا به بالا منتقل میشه! البته دعا کنید به هر دو سمت همزمان وارد نشه که احتمال رخداد این حالت خوفناک هم زیاده!

آمریکا از این جهت شبیه ایران خودمونه. نظام همون نظامه فقط یک بار هاشمی تو سنگره، یکبار خاتمی و یکبار هم احمدی­نژاد. آدم ها عوض می شند اما سنگر به قوت خود باقیست.... به همین دلیل اینکه مک­کین رییس باشه یا اوباما مهم هست ولی مساله این نیست! فکر کنم مساله همون رییس جمهور بعدی خودمون باشه یعنی مالکیت سنگر......

راستی این نظرسنجی بغل هم داره نشون میده ایرانی ها بیشتر موافق اوباما هستند. ولی این یارو این اواخر از رقیب به اصطلاح جنگ طلبش در قبال ایران موضع های بدتر و تندروتری گرفت! به هر حال من که از سیاست مدارهایی که شعارهای مهرورزی و صلح می دهند کاملا می ترسم و به حرف هاشون هم کاملا مشکوکم..... ( البته شما نظر خودتونو بدین و تحت تاثیر این حرف ها قرار نگیرید!)