۱۳۸۹ اردیبهشت ۲۵, شنبه

سفرنامه چهاردم: هتل عباسی در اصفهان

در اصفهان هستم. یعنی از پنجشنبه برای جشنواره شیخ بهایی با رضا قربانی اومدیم اینجا و ما داور یکی از جوایز گنده این جشنواره -جایزه توسن- بودیم که بماند آخر سر هم چه بلایی سر این جایزه آمد. جایزه اشتباهی در موقع اعلام به کس دیگه ای داده شد! البت اشتباهی عمدی!!!! اما کلا سفر کاری خوبی بود. زحمت غرفه داری و اینها نداشت و بدلیل اینکه به نوعی نماینده دکتر فاطمی مدیر عامل شرکت و اسپانسر بودیم احترام داشتیم... بین این زمان ها هم سری به جاهای مختلف زدیم.

دیروز هتل عباسی رفتیم یعنی جایی که جشنواره همونجا بود. این هتل که حدود 300 سال قدمت داره، یک بخش برای افراد مقیم داره و یک بخش برای بازدیدکنندگان. اگر همچون من از قشر کارمند و مستضعف هستید، قید مقیم شدن در هتل را بزنید که شبی در ارزانترین قیمت 200هزارچوق برایتان آب می خورد. بهتره که به جمع بازدیدکنندگان بپیوندید که کارمندی تره :)

ورودی هتل عباسی 5000 تومنه که این در حقیقت بن خریده. یعنی می تونید با این بن در داخل مبلغ 5 هزار تومن مخلفات مختلف از چایی و قهوه گرفته تا آش میل بفرمایید. سر همین که ما این موضوع رو نمی دونستیم نزدیک بود حدود 20هزار تومن بابت خرید آش رشته ضرر بدیم که خدا رو شکر نفر جلویی ما این بن هاشو جای پول داد و ما هم فهمیدیم و از ضرر جستیم. البته بله! آش در بخش حیاط هتل که کاملا فضای دونفری و عاشقانه و عارفانه داره 3500 تومنه که گرونترین آشیه که من داخل ایران خوردم. داخل ایران از اون جهت که دبی تو کافه آرمان آش  ده هزار تومنی  هم خوردم. حالا بماند.....

این هم عکس هایی از داخل هتل که به دلیل علاقه من به نقاشی بیشترش نقاشی های دیواری هتل هستند :


و دو عکس زیر هم مربوط به رستورانه که زمان محمدرضا شاه پهلوی ساخته شده و واقعا محیط دوست داشتنی داره....