۱۳۸۷ شهریور ۳۰, شنبه

مشایخی دوستت دارم!

Edu.sharif.edu و بعد هم امور کارنامه... معدل کلم نیومده بود زیر 18! و بعد هم ریز نمرات و " استراتژی پیشرفته ....18" و اینجا بود که گفتم مشایخی دوستت دارم! درس رو خوب اومده بودم جلو ولی پروژه نهایی رو به خاطر مشکلات عدیده ( شما بخوانید دودره بازی ) با یک ماه تاخیر دادیم و از اونجا که پروژه درس هم در راهبران بود یعنی جایی که خود مشایخی مدیر عاملشه و ما هم خیلی سریع قضیه رو جمع کردیم انتظارات منفی در مورد نمرمون بیشتر شد. از خدا 17 رو دیگه می خواستم! چون کمتر از 17 تو این درس باعث می شد معدل کلم ریخت نافرم 17.9 رو پیدا کنه! آخر سوزشه نه؟! با 18 زیاد فاصله نداری اما خوب 17 و خورده ای هستی! خوب با این شرایط وقتی از درسی انتظار مثلا 17 داشته باشی و حالا 18 شده باشی باید هم استادش رو دوست داشته باشی! بالاخره هم از معدل کل زیر 18 جستم!

حالا فارغ از این مساله یه چیزی که تو سیستم آموزشی ایران منو خیلی اذیت می­کنه این فیدبک های نمره ای کاتوره ای که به ما داده می شه.. منظورم نمره مشایخی نیست چون حالا که دارم فکر می کنم می بینم واقعا حق همین بود ولی درسای دیگه مثلا با تلاشی که کردی و پروژه خفنی که دادی، رو بیست حساب کردی اما یهو می شی 17 و در عوض یک درس دیگه رو کاملا دو در کردی، تکلیف ندادی، امتحان پایان ترم هم تقلب کردی ( استغفرالله! ) و انتظار داری مثلا حقت 17 باشه یهو می شی 19.5! والله من که کاملا گیجم! نمی دونم بر اساس این نمره های کاتوره ای چه جوری در مورد خودم و سوادم قضاوت کنم.... همون بهتر که اصلا قضاوت نکنم!

نکته: همیشه سعی کنید که پروژه درسی رو در شرکتی که استادتون هست نگیرید چون نمی تونید در شرایط بحرانی از IQ خودتون و زحمات دیگران استفاده کرده و پروژه خلق کنید.