۱۳۸۹ بهمن ۲۰, چهارشنبه

ژنویات دوم



سوییس علیرغم همه خوبیهاش باید بگم نمونه بارز یک جامعه کاپیتالیستیه به معنای حاکمیت مطلق سرمایه. تا این حد که واقعا نمونه مثل "پول بده برو سر سیبیل شاه نقاره بزن" همین سوییس خودمونه. پول بده بگو شب عروسیمو می خوام برم تو خونه رییس جمهور بگیرم. درخواست عجیبی نیست اگر بدونین نمونه های مشابه زیاده و ممکنه اتفاقا اگر قیمت پیشنهادی مناسب باشه، موافقت هم بشه!!! (البته سوییس رییس جهمور نداره بلکه شورای ریاست جمهوری متشکل از هفت نفر داره)

مثلا در یک جشن آتیش بازی یکی از این عرب های خرپول تقریبا هزینه های جشن بعلاوه مقداری پول به دولت رو تقبل کرد در عوض در بهترین جای دریاچه ژنو در اون شب برای خودش و زن هاش فضای اختصاصی یا همون حرمسرا درست کرده بودند تا آقا ضمن تماشای آتیش بازی بتونه روی دریاچه ژنو با زنهاش حال و حول شرعی بکنه. یا مثلا حالا مهم نیست برادر صدامی یا جناب معمر قذافی یا هر قاتل و دیکتاتور و جانیه دیگه. تا موقعی که میلیون ها دلار پول میدی و خونه می خری هیچ مشکلی  نداره قدمت هم روی چشمشونه.

حالا عکس بالا هم دقیقا یک قبر معلق در هواست که متعلق به یک میلیاردر سوییسیه که تمام ثروت خودش رو به شرطی به دولت بخشید که بعد از مرگش در یکی از املاکش که تقریبا یکی از بهترین جاهای ژنو و بسیار پر رفت و آمد هست قبری براش در بالای زمین درست کنند (اگر دقت کنید در عکس یک تابوت سنگی در دو سه متری زمین هست.) دولتشون هم قبول کرد و در ازای میلیاردها دلار بادآورده گفت عیبی نداره یک قبر قشنگ معلق هم برایش می سازند. جالب اینکه برای اینکه مردم نترسند هیچ تابلو و توضیحی اطراف این بنا وجود نداره....